קריינות למרכזיה

קריינות למרכזיה: כיצד היא משתלבת בעולם הקריינות

אם בעבר חברות היו נמדדות על הפאן המקצועי שלהן בלבד, הרי שבשנים האחרונות ניתן דגש רב יותר לכל סוגיית השירות. חוויית השירות של הלקוחות יכולה להימדד גם על פי שירות פרונטאלי, אך כיום יותר ויותר לקוחות מקבלים שירות באמצעות מוקדי שירות טלפוניים. הקול האנושי יכול להרגיע, יכול להכעיס ולעתים אף להשאיר את אלו הקשובים לו אדישים.

בעת שחברות גדולות או ארגונים קטנים מנגישים לקהל הלקוחות שירות טלפוני, הרי שהוא מתחיל לא בשיחה ישירה עם נציג אלא עם מרכזייה. אם גם לכם יצא לקבל שירות בדרך זו, הרי שסביר כי הקריינות לה נחשפתם הייתה נעימה, ממוקדת, ישירה וכזו שמה שאפיין אותה יותר מכל הוא קול נעם ושירותי מאד. למרות שמושקעת הרבה מחשבה בתכנים המועברים בקריינות למרכזיה, הדבר החשוב ביותר הוא הדרך שבה מעבירים את התכנים לאוזני הלקוחות. הסיבה? הקול האנושי משפיע על החוויה בצורה ישירה והוא זה שקובע במידה רבה האם הלקוח ישאר על הקו או לא.

קריינות למרכזיה – מה חשוב לדעת?

אם גם אתם החלטתם להוביל באמצעות קולכם, דעו כי הביקוש לקריינות לטובת מרכזיה הינו גבוה. קריינות היא למעשה שימוש בקול, כאשר מה שנדרש מהקריינים תחילה הוא קול נעים שאותו אפשר לפתח בהתאם לצרכים השונים, כמו גם קריינות. תפקידו של הקריין הוא להקריא את הטקסט שנכתב לו מראש, כאשר הטקסט משתנה בהתאם להקשרים השונים וצרכי הלקוחות. על הקריין להבין את הטקסט, להבין את קהל היעד ולהפגין בקיאות בעברית או בכל שפה בה מבצעים את הקריינות בכדי להימנע מטעויות.

קריינות למרכזיה: אדיבות, חיוך ופיסוק נכון

האחריות של הקריינים במרכזיות הינה גבוהה מאד. כיום, מרבית הארגונים והחברות מנתבים את השיחות באמצעות קריינים, כך שהם למעשה המפגש הראשון של הלקוחות עם אותה החברה שאיתה הם רוצים להתקשר. כידוע, אין שני לרושם ראשוני, ובמקרה זה על הקריינים ליצור רושם טוב על מנת לגרום ללקוחות המתקשרים להישאר על הקו. על כן, הדבר החשוב ביותר לאורך הקריינות הוא להפגין אדיבות. איך משדרים אדיבות באמצעות קול? מדובר על טכניקה נרכשת המבוססת על דיבור רך ונעים, כמו גם על טקסט נכון שהינו מזמין ופחות דורש או מגביל.

לקבלת פרטים נוספים על הלימודים שלנו יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

אתגר נוסף הוא לשדר חיוך דרך הקול. עבור קריינים רבים מדובר תחילה על סימן שאלה גדול, אך גם אתם יכולים להעיד כי הייתם עדים לקולות נעימים ומרגיעים, כמו גם לקולות ששידרו אדישות או חוסר סבלנות. המפתח? קריינות נכונה. הגמישות בקול והיכולת להעביר את המסר על פי דרישה, הינם הבסיס לקריינות איכותית ומקצועית. בנוסף, חשוב לדבוק בפיסוק נכון. מאחר ומדובר על קריינות שהינה מוקלטת, אין לאלו המאזינים אפשרות לשאול שאלות אלא שעליהם להבין את המסר בעצמם. על כן, פיסוק נכון הינו חובה, תוך שיש לדבוק בחיתוך נכון של משפטים, הענקת דגש לנקודות, פסיקים, סימני שאלה וסימני קריאה שיבואו ליד ביטוי באמצעות קריינות נכונה.

האם ישנו ביקוש לעבודה בתחום זה?

תחום הקריינות מתאים לאנשים בעלי קול נעים וייחודי, כאלו שיכולים להפעיל את קולם בגמישות ולהתאים אותו למגוון רחב של מטרות, כמו גם לקריינות. מקצוע זה נחשב מקצוע עם ביקוש, זאת מאחר ובכל עת ישנה דרישה לקריינות לטובת מרכזיות. כיום חברות מסחריות שונות וגם גופים ממשלתיים עושים שימוש במרכזיות שכאלו, שגם הן מעניקות שירות לקהל הלקוחות ולעתים אף סוגרות את הטיפול אל מול הלקוחות. עם קורס קריינות תוכלו לרכוש את ארגז הכלים שיאפשר לכם להשתלב בעולם זה.

פוסטים נוספים שיכולים שכנראה יעניינו אותך:

צרו קשר לייעוץ חינם


0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *