שהלקוחות שלכם ימתינו? מה פתאום! יש ג'ינגל!
כיום, בכל ענף, מתחרים בתי עסק רבים על לבבות הלקוחות הפוטנציאליים. בעוד ישנם בתי העסק שתודעת השירות אינה חלק מהאג'נדה שלהם, ישנם בתי עסק המוצאים לנכון לא רק להעניק שירות יוצא מן הכלל לקהל הלקוחות הקיים והעתידי, אלא גם להעניק לקהל זה אפשרות ליהנות מהמתנה לשירות בדרך הנעימה ביותר. כלקוחות בעצמכם, לבטח גם אתם זכיתם לשמוע ג'ינגל קליט שסביר שתדעו לשיר אותו בעצמכם. הג'ינגלים לא משרתים רק את הלקוחות שלכם, אלא גם אתכם עם אפשרות להעביר דרכם גם מסרים שיווקיים! אז איך מייצרים ג'ינגל ומי קהל היעד שלו? כל התשובות לפניכם!
נעים להכיר, ג'ינגל עסקי!
לטובת אלו שטרם יודעים מה הוא ג'ינגל, הנה הסבר קצר: ג'ינגל, או זמריר בעברית, הינו מסר קליט וקצר שמטרת העל שלו הינה פרסומית. הג'ינגלים מבוססים על קול ומשודרים לא אחת גם ברדיו וגם בטלוויזיה. המסר הקולי מגלם בתוכו מסרים שיווקיים שיכולים לקדם אתכם, בעלי העסקים המעוניינים להפיץ את בשורת השירותים והמוצרים שיש לכם להציע.
הפקת ג'ינגל עסקי או הקלטת ג'ינגל עסקי, מתאימה לבעלי עסקים חדשים וקיימים, המעוניינים ליהנות מאפשרות פרסומית יעילה וקליטה המעבירה את המסרים בצורה מהירה. כוחו של הג'ינגל טמון בעובדה שניתן לאחר כמה שמיעות לשיר אותו – מה שגורם לאנשים להתחבר למותג, למוצר או לשירות שאתם מציעים.
הדרך להפקת הג'ינגל המושלם: איתור צורך עם ווקאל מתאים
על מנת להפיק עבורכם ג'ינגל עסקי המתאים לכם ביותר, יש צורך בעבודה יסודית של איתור צורך. עבודה מקדימה שכזו כוללת את הגדרת קהל היעד, איפיון המותג שלכם, תקציב שתרצו לעמוד בו, האם תהיו מעוניינים בג'ינגל קצבי יותר או איטי יותר, מה אורך הג'ינגל שתרצו להפיק ואילו מסרים תרצו לשלב בו. לאחר מכן, יכתב טקסט ייחודי המבוסס על הדרישות והצרכים שלכם. המטרה? רקיחת הג'ינגל המושלם!
לאחר מכן, יותאם לג'ינגל שלכם הווקאל המתאים בהתאם לאופי המותג שלכם. כך לדוגמא, אם ברצונכם לפרסם מוצרי קוסמטיקה לנשים, הרי שהווקאל המתאים יהיה קול נשי, עדין ורך המתכתב עם ערכי המותג. מנגד, אם הג'ינגל שלכם הינו עבור מנוי למועדון כדורגל, סביר כי הווקאל המתאים ביותר יהיה קול גברי. דומה הדבר גם עם פרסומת לחנות צעצועים לילדים: קהל היעד הינו הילדים, כך שהקול הנכון ביותר יהיה קול של ילד – זאת על מנת ליצור הזדהות גם בקרב הילדים וגם בקרב ההורים.
איך ג'ינגל תורם לחוויית השירות של הלקוחות?
לא תמיד הג'ינגלים מגיעים אל מסכי הטלוויזיה ואל תחנות הרדיו השונות. לא אחת, בעלי העסקים מבקשים להפיק ג'ינגל לטובת צליל המתנה עסקי ללקוחות הממתינים להם על קו הטלפון. האידיאל הוא שתוכלו להעניק שירות מהיר ככל הניתן לקהל הלקוחות שנתן בכם אמון, אך המציאות היא שלעתים נדרשת המתנה. מצד אחד יוכלו הלקוחות שלכם להמתין עם צליל המתנה בסיסי, אך מצד שני תוכלו להנעים את זמנם עם ג'ינגל דינאמי המייחד את בית העסק שלכם.
מחדירים את המסרים השיווקיים שלכם באמצעות הגי'נגל
מעבר לעובדה שההמתנה הופכת נעימה יותר, הג'ינגלים מעניקים לכם את האפשרות להחדיר מסרים שיווקיים. איך זה עובד? הלקוחות שלכם מתקשרים אליכם לטובת בדיקה או התעניינות לגבי שירות מסוים, אך הם לא תמיד נחשפים מבעוד מועד לכל מניפת השירותים המוצעת דרככם. הגי'נגל שלכם הוא המקום לתווך ביניכם ובינם: לצד ג'ינגל עסקי קבוע, ניתן להפיק גם ג'ינגלים משתנים הנושאים תכנים שיווקיים שונים שהינם פרסומת לכל דבר. התוכן יכול להיות שירות חדש, מוצר חדש, מבצע תקופתי או הודעה על שדרוג שירות העתיד להגיע בקרוב שתשמחו לתת עליו פרטים. הכלי החזק ביותר ביניכם ובין הלקוחות שלכם הוא התקשורת – כך שחשוב לתחזק אותה ולהפוך אותה לאלמנט מרכזי ומוביל.
עד כמה קול הקריין תורם להצלחת הג'ינגל?
כפי שתוכן הג'ינגל, אורכו והעיבוד שלו תורמים להצלחתו, כך גם קולו של הקריין. קול אנושי הוא קול המעורר תגובה רגשית, כך שבעת שהקול יהיה נעים ומתאים, יעביר את המסר בצורה בהירה ועם דיקציה ברורה, המסר יעבור ויתפוס. לכל ג'ינגל מתאים סוג אחר של קול, כך שאין קול שמתאים לג'ינגל וקול שאינו מתאים לג'ינגל. חלק בלתי נפרד מקורס קריינות המועבר ב-dubbing, מוקדש לעולם הג'ינגלים.
- איך בוחרים אולפני הקלטה - 01/08/2019
- דיבוב להפקת סרטוני תדמית - 19/08/2018
- רואים כוכבים: מהו דיבוב סרטים ולמי הוא מתאים? - 31/05/2018
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!