קורס שדרים

קורס שדרים- כך תהפכו את הקול שלכם למקור פרנסה

אחת התוצאות הברוכות של התפתחות האינטרנט וההיצע של גופי השידור השונים היא האפשרות לפתוח את התחום לתחרות מצד גופים פרטיים. במילים פשוטות יותר, אם פעם היו רק כמה תחנות שידור ואפשרויות לשדרים לעבוד וללמוד את המקצוע, היום אנחנו יכולים למצוא אין ספור מקומות תעסוקה לשדרים ואין ספור אפשרויות והזדמנויות להתפתחות מקצועית זו. זהו הרקע לכך שהיום אפשר ללמוד קורס שדרים גם אצל גורמים פרטיים ולהגיע בקלות לכל מי שמחפש שדרים וקריינים טובים לכל מטרה שהיא. כל מה שנחוץ לכם הוא עניין גדול בעבודה וקול טוב שאפשר לפתח ולעבוד איתו כדי להגיע לדרגה הנאותה לשידור. קול טוב ומעולה הוא כמובן יתרון, אבל אפשר גם לשפר אצל מי שפחות ניחן במתנה טבעית זו כדי שיהיה נעים לאוזן וברור למאזינים ולצופים.

קורס שדרים

אילו אפשרויות תעסוקה עומדות בפני שדרים?

  • תחנות רדיו וטלוויזיה – אם אתם אוהבים עיתונות, אקטואליה או כל מה שמשדרים בתחנות הרדיו והטלוויזיה בדרך כלל זהו המקום בשבילכם. גם אם תעבדו בתור כתבים תצטרכו עדיין ללמוד לשדר ולקריין. קריינים יכולים לקריין את התכניות ולהגיש אותן, לראיין, להגיש מוזיקה, להנחות דיונים בנושאים שונים ולהגיש תכניות אישיות שמבוססות על מה שיש להם להציע לקהל, אם הוא ייחודי. היום לא חייבים לעבוד באחד הערוצים הרשמיים של הרשות השנייה או של תאגיד כאן, או בתחנות הרדיו של הרשות השנייה, אפשר גם להגיש תכניות בערוצים פרטיים של יזמים מקומיים או בתחנות וערוצים שמשדרים רק באינטרנט ובאפליקציות.

  • פודקאסטים ומיזמים פרטיים – כאמור, מלבד התחנות הפרטיות והתחנות הציבוריות, יש כיום מדיומים שונים ומגוונים להפצת מידע בהם זקוקים לקריינים ולשדרים. היום מתרחב השימוש בפודקאסטים שהם שידורים מוקלטים וחיים שבהם עורכים דיונים מעניינים בכל מיני נושאים. צורת האזנה זו הולכת ונפוצה במיוחד משום שהיא מבוססת על האינטרנט ואפשר להאזין לה גם במכונית, בעבודה או בבית תוך כדי עבודה על משהו.

  • פרסומות – פרסומות יש לא רק בטלוויזיה אלא גם באינטרנט והרבה. היום ידוע שגוגל אוהבת סרטונים ולכן עסקים רבים מזמינים סרטונים שונים כדי לקדם את עצמם, ולשם כך הם זקוקים לקריינים ולשדרים מקצועיים. במקרה זה תצטרכו לפתח לא רק את כישורי הקריינות שלכם אלא במידה מסוימת את האפשרות שלכם לשחק תפקיד מול המיקרופון כדי למסור בצורה משכנעת את המסרים השיווקיים שלכם. זה מתאים במיוחד למי שיכול בהחלט לשדר בקולו כמה דמויות מגוונות.

  • קריינות אינטרנט – מלבד פרסומות לאינטרנט, היום חוק הנגישות מחייב להנגיש אתרים גם לעיוורים ובעלי מוגבלויות. זה אומר שרבים בוחרים בקריינים כדי להעביר את המסרים של האתר שלהם או שהם פשוט רוצים להעביר את החומר באתר שלהם בצורת סרטונים וקריינות מוקלטת. קול טוב ומכובד שמתאים למותג מסוים הוא קול מבוקש של שדרן שמזוהה עם המותג הזה, ופה אפשר להרוויח הרבה כסף וגם לעשות עבודה נפלאה.

  • מוצרים עסקיים – עולם העסקים היום כולל גם סרטי תדמית, מוצרים שיש בהם סאונד, קריינות למרכזיות ולמסרים נוספים, ולכן העולם העסקי מחפש שדרים וקריינים טובים שיכולים לספק לו את השירותים הטובים האלה.

קורס שדרים

לקבלת פרטים נוספים על הלימודים שלנו יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

מה לומדים בקורס שדרים?

  • פיתוח קול – פיתוח קול הוא הבסיס לשימוש בקול. רוב האנשים שמגיעים לתחום זה לא יודעים להשתמש נכון בקול שלהם לאורך זמן מבלי להזיק לו. מספיק אם נשמע מורות צרודות לאחר שנים של דיבורים וצעקות בכיתה. מכיוון שכלי העבודה של שדרן הוא הקול שלו, הוא חייב ללמוד להשתמש בו כהלכה מבלי לשחוק אותו ומבלי להצטרד. כמו כן, אנשים שיש להם קול פחות טוב ילמדו לשפר אותו ולהשתמש בו בצורה אחרת כדי שיישמע טוב יותר בשידור.

  • עברית נכונה – השפה העברית נשמעת רשמית ונאותה מפי שדרנים משום שהם לומדים עברית תקנית וכיצד להגות את המילים נכון. חובה לדעת לפחות את הבסיס הזה, גם אם הסגנון האישי שלכם ייקח אתכם לכיוון אחר לגמרי ולעברית הרבה יותר חופשית ומשוחררת.

  • דיקציה ואינטונציה – כיצד לבטא את המילים, להגות אותן נכון ולשנות את האינטונציה בלי הרבה מאמץ כדי להעביר את המסר רק בזכות הטון או הנימה.

  • קריאת טקסטים – כיצד לנשום, כיצד לגשת לטקסט, לחלק אותו למשפטים ולקרוא אותם בלי טעויות.

פוסטים נוספים שיכולים שכנראה יעניינו אותך:

צרו קשר לייעוץ חינם


0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *