הכירו גם אתם – קריינות לסרטים
הקול האנושי בעל כוח השפעה רב, לעתים גם מבלי שבאמת מודעים לכך. לא במקרה אתם מושפעים משירים אהובים ברדיו של הזמרים האהובים עליכם, וגם לא במקרה תשדירי פרסומות בוחרים בקפידה את הקול שילווה אותם – שכן הוא משפיע על המותג ועל ערכיו. הקול האנושי העובר אליכם אינו אך ורק הקול כקול, אלא שמדובר על מכלול שלם הכולל מקצב, טונציה, סגנון וחיתוך הדיבור. על כן, בעת שאתם מעוניינים בשירות של קריינות לסרטים או במידה ואתם רוצים ללמוד את תחום הקריינות, חשוב שגם אתם תדעו כמה השפעה יש לכל אלמנט במכלול השלם.
אז מיהו הקריין המבצע בסופו של דבר את הקריינות עבור קריינות לסרטים או למרכזיה? קריינים זוכים למעמד של כבוד בעולם התקשורת, כאשר התפקיד שלהם הוא להעביר בצורה מדוייקת ומתאימה טקסטים שונים. מעבר לכך שנדרש קול נעים שיהיה קל להתחבר אליו, הרי שנדרשת בנוסף יכולת ביטוי גבוהה, שליטה מלאה בשפה העברית ודיקציה חסרת פשרות – הכל על מנת להעביר את המסרים בצורה בהירה ונכונה. על מנת להיות קריין ישנה דרישה ללמוד את המקצוע ולעבור קורס קריינות ייעודי המעניק את הכלים הנחוצים לשליטה בכל הנדרש.
קריינות לסרטים וקריינות למרכזיה – מה ההבדל?
כאמור, ישנה קריינות שהתכלית שלה היא להנעים ולכוון את הממתינים המתקשרים למרכזיה, וגם ישנה קריינות שהמטרה שלה היא ללוות סרט כדוגמת סרטון תדמית. מאחר ומדובר על תכלית שונה, הרי שנדרשת גם הערכות שונה מצד הקריין שצריך לדעת להתאים את עצמו לצורך ולמטרה שלשמה הוא נקרא. אם כן, קריינות לסרטים כדוגמת סרטי תדמית, מצגות או הדרכות, חייבת להיות קריינות סופר-מדוייקת, כאשר קולו של הקריין חייב להיות נעים, נגיש ומזמין. על הקריין להיות בקיא בטקסט, להתחבר אליו ולייצג בקולו את ערכי המותג שהוא מוביל.
כיום בתי עסק רבים מעדיפים לשווק עצמם באמצעות סרטוני תדמית, זאת מאחר וניתן להפיץ אותם בשלל פלטפורמות שונות – החל מהפייסבוק, דרך תפוצה במייל ועד כסרטון מוביל בעמוד הבית. על כן, ישנה אחריות גדולה לקריין, שכן הצופים בסרטון נהנים מ-2 חושים: הראייה והשמיעה – בכל הקשור לראייה ישנו צוות גרפי שידאג למעטפת מגרה, ואילו הקריין אחראי לחוש השמיעה, כך שעליו לרתק, למגנט ולהשאיר בקולו את הצופים. לפני הקלטת התכנים, חשוב שהקריין יערוך בדיקות מקדימות הכוללות היכרות עם העסק, יצירת טקסט קליט וענייני גם יחד ובדיקה כי מדובר על תכנים בהירים המתמזגים עם ערכי המותג.
קריינות למרכזיה הינה סוג נוסף שבו המטרה היא להדריך את מבקשי השירות המתקשרים אל המרכזיה. מאחר ומדובר על קול שבא להחליף מענה אנושי אונליין, חשוב מאד שהקריין ידבוק בגישה לבבית, אדיבה ומזמינה. גם כאן, לקריין ישנה אחריות רבה מאד שכן הוא מייצג את בית העסק ובמידה רבה הוא תעודת הזהות של העסק בפני הלקוחות הדורשים בשירותיו. לקול האנושי ישנה השפעה רבה, כך שבמידה ומדובר על לקוחות חדשים המתקשרים למרכזיה, הם בוחנים גם את קולו של הקריין תוך אמונה שלמה שקולו הוא זה שמייצג את העסק – לטובה או לרעה.
קריינות מסוג זה לא כוללת רק הכוונה של הלקוחות המתקשרים, אלא שהמון פעמים ישנו בריף קצר שהקריין מקריא כדברי פתיחה. על כן, עליו לשקף בקולו עד כמה העסק נכון ללקוחות, עד כמה השירותים נחוצים ועד כמה כדאי להם להישאר על הקו עד שנציג שירות יענה להם. לקריין אחריות רבה מאד שכן הוא זה שמייצר את המפגש הראשוני של הלקוחות עם בית העסק, וכידוע, אין שני לרושם ראשוני.
עוד באתר:
- איך בוחרים אולפני הקלטה - 01/08/2019
- דיבוב להפקת סרטוני תדמית - 19/08/2018
- רואים כוכבים: מהו דיבוב סרטים ולמי הוא מתאים? - 31/05/2018