איזה תכונות נדרשות כדי להיות קריין מצליח?

הסרט הקלאסי "ימי הרדיו" מציג את הרדיו בימי תפארתו, כאשר בשנים ההן הקריינים העבירו לנו עולם ומלואו בשידורי חדשות, ספורט, תסכיתים ותכניות בנושאים שונים במקום טלוויזיה נצמדנו לרדיו והתרגלנו לשמוע קריינים בעלי קול נעים וייחודי, וכך גם הם זוכרים אירועים שונים בחייהם, כשהקולות האלה מלווים את הזיכרונות כפסקול. כך שגם אם אנשים שומעים היום פחות רדיו קלאסי, כמו שנהגו להאזין לו פעם, הרי שלקולות קריינים מסוימים יש חשיבות מעבר להיות רדיופוניים. הם בעלי אופי ואישיות, וזה בדיוק מה שמחפשים אצל כל קריין.

קול נעים ורדיופוני

קול נעים ורדיופוני הוא הבסיס, אבל אם אין לכם קול ייחודי ויוצא דופן ברדיופוניות שלו, יש עדיין מה לעשות ולעבוד אתו כדי להפוך אותו לקול ראוי לשידור וקריינות. יש שיעורי דיקציה, היכרות עם שינויי אינטונציה, עברית נכונה, פיתוח קול ועוד. כל אלה יכולים לשפר את היכולת שלכם לעבוד עם הקול שלכם ולהפוך לקריינים מצליחים.

מה חשוב לכל מועמד לקריינות לדעת נוסף על כך?

לפני הקול הרדיופוני והנעים לאוזן, כל קריין מצליח חייב להיות בעל אישיות שעומדת מאחורי הקול ובעל אופי מובחן שגם עובר דרך הקריינות עצמה. כלומר, הקראת הטקסטים מעבירה הרבה יותר מאותיות ומילים, היא מביעה רעיונות ומשמעות שרק מי שיכול להבין אותם ולבטא אותם נכון ייחשב לקריין מוצלח. קריינות היא לא רק קריאת חדשות והודעות שונות, אלא גם העברת מסרים ותכנים בצורה משכנעת. אפילו פרסומת שבה צריך למכור מוצר מסוים מחייבת שכנוע עצמי ושכנוע המאזין בכך, לפני ששומעים את הג'ינגל ואת הפרטים.

ידע אישי נרחב הוא חלק מהמקצועיות

מקצועיות היא תכונה חיונית. אין דבר מביך יותר מקריין שמתבלבל בשמות ומילים מסוימות, כך שעבודת ההכנה שכל קריין צריך לעשות בנושאים שונים חייבת להיות יסודית ומקיפה. ידע אישי הכרחי במיוחד כשקריינים קוראים טקסטים בנושאים שונים, שבהם הם חייבים להישמע אמינים ומקצועיים, ובכך להוכיח לקהל שהם מבינים במה מדובר. היום, הטעויות של קריינים שונים הופכות להיות ויראליות ומציגות את הקריינים ואת הרדיו כמי שאינם מומחים בתחום שבו הם אמורים להתמצא.

לקבלת פרטים נוספים על הלימודים שלנו יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם!

כישרון משחק והבנת הדמויות

חלק מהקריינים עושה את התפקידים שלו בתחום הדיבוב, הפסקולים והתסכיתים. כדי להעביר נכון את הטקסטים האלה לקריין צריך להיות כישרון משחק מסוים כדי לשכנע את הקהל. זה נכון במיוחד לילדים, משום שדיבוב בעברית לילדים נהוג בעיקר בתכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע מתורגמים לעברית, או סרטי אנימציה שזקוקים לדיבוב. ילדים מרגישים מיד כשלא משכנעים אותם בדמויות שהם רואים, ולכן קריינים מצליחים צריכים להבין את האישיות של הדמויות שהם מדבבים ולשמור על אופי ואישיות שלהן כדי לשכנע את המאזינים.

לדעת לראיין בנושאים שבהם מקריינים

קריינים מופיעים גם באירועים שונים, מנחים אותם ולפעמים עורכים פאנל עם שאלות מנחות שעליהם להפנות למשתתפים. זה מחייב גם יכולת לראיין את המשתתפים והמוזמנים, וגם להפגין ידע בתחומים שבהם מתקיימים הכנסים המקצועיים האלה. זה מביך להיתפס ללא ידע מול קהל חי.

קריינות לאינטרנט צריכה לשכנע

באינטרנט לא רואים אתכם אלא שומעים בלבד. כושר השכנוע שלכם בהנעת הגולשים לעשות מה שנחוץ לבעל העסק כדי שיקנו אצלו הוא זה שחשוב כאן. כושר המכירה שלכם נובע מהשכנוע הפנימי והעבודה שאתם עושים על הטקסט ועל הקול שלכם. כל מה שחשוב כעת הוא לדעת למתג את העסק והמוצר או את השירות שאתם מוכרים בכל שידור שהוא, ולכן יש חשיבות לכושר השכנוע שלכם.

פוסטים נוספים שיכולים שכנראה יעניינו אותך:

צרו קשר לייעוץ חינם


0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *